تعمیرات تخصصی ماکروفر

نمایندگی تعمیرات ماکروویو | اگر مایکروفر شما صدمه دیده و احساس می‌کنید که امواج داخلی به بیرون نشت می‌کنند بهتر است با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید. گروه مرکز سرویس ایران با تکیه بر تکنسین‌های حرفه‌ای خود در زمینه‌ی تعمیر مایکروویو آماده ارائه خدمات سرویس و تعمیر مایکروویو  شما می‌باشد.

علت های خرابی ماکروویو (مایکروویو) و راه های برطرف کردن مشکلات در نمایندگی تعمیرات ماکروویو

 

۱- لامپ ماکروویو کم نور است یا اصلا کار نمی کند :

بعضی ها از این که لامپ ماکروویو کم نور یا اصلا کار نمیکند شکایت دارند، حتی اگر دستگاه به خوبی مواد را گرم بکند. لامپ مایکروویو داخل دستگاه قرار دارد و وقتی درب را باز می کنید و یا روند گرم کردن شروع می شود، روشن می گردد. لامپ دستگاه نقش مهمی دارد و با نور آن می توانید مشاهده نمیایید غذا پخته شده یا خیر.

 

دلایل:

اگر لامپ اصلا کار نمی کند، احتمالا سوخته است. اگر چشمک می زند حتما مشکل از لامپ است اما اگر کم نور است، تنظیمات ماکروویو باید درست شود. در برخی از موارد ممکن است به علت سیم کشی نادرست یا خطا از صفحه کنترل باشد. لامپ نزدیک خازن قرار گرفته و احتمالا تعمیرش را سخت می کند.

 

تعمیرات ممکن:

اگر مشکل از لامپ ماکروویو است، خیلی راحت میتوانید با یک لامپ جدید تعویضش کنید. اگرچه، زیرا لامپ در نزدیکی خازن قرار گرفته و خطر آسیب به قسمت های دیگر وجود دارد، باید با نمایندگی تعمیر ماکروویو تماس بگیرید. اگر مشاهده می کنید که لامپ ماکروویو بدون دلیل خاصی کم نور است، باید بگوییم که بعضی موقعه ها کم نور میشود زیرا از دستگاه در حالت قدرت کم استفاده می کنید، کارهایی نظیر یخ زدایی یا گرم کردن مجدد.برای چک کردن می توانید یه فنجان آب قرارداده و مایکروویو را در حالت نهایت قدرت قرار دهید، حالا نظاره کنید لامپ کاملا روشن می شود یا کم نور است.

 

۲- ماکروویو گرم نمی کند :

گرم نشدن ماکیروویو از مشکلات رایجی است که حداقل یه بار در طول عمر با آن روبرو خواهید شد. اکثر ماکروویو ها دیود ولتاژ بالای دارند که جریان AC را به DC تبدیل میکند. ولتاژ به نهایت ظرفیت خودش می رسد طوری که مگنترون به طور منظم دستگاه رو گرم میکند. گرم نشدن ماکروویو بعضی اوقات حتی زمانی که لامپ روشن باشد هم اتفاق می افتد. ماکروویو کار نمیکند ولی لامپ روشن باقی می ماند، علت گرم نشدن ماکروویو میتواند دلایل بیشماری باشد اما به چند مشکل رایج گرم نشدن مایکروویو میپردازیم.

دلایل:

اگر ماکروویو شما گرم نمی شود، عمده ترین دلیل آن می تواند به علت عیوب مگنترون باشد. اگر دیود مشکل داشته باشد ولتاژ کافی برای ایجاد گرما تولید نمی کند. نشانه های زیادی برای اطمینان از سوختن دیود وجود دارد، می توانیند از ولت اهم متر استفاده نمایید تا متوجه شوید کار میکند یا خیر. گاهی مگنترون از کار می افتد درحالی که عملکرد دیود درست است.این در مواردی اتفاق میافتد که مگنترون به دلایل دیگری آسیب دیده است.گاهی به علت خازن معیوب تولید گرما انجام نمیشود. همچنین اگر قفل درب ماکروویو خراب شود، دیگر گرمایی تولید نمی شود.

 

تعمیرات ممکن:

هر آسیبی به دیود یا مگنترون باعث اشکال در تولید گرما می شود.تعویض مگنترون ماکروویو میتواند این مشکل را حل کند و برای این هدف،باید با تعمیرگاه مجاز تعمیر ماکروویو تماس بگیرید تا آن را تعویض نمایند،چون مگنترون قابل تعمیر نیست.یک تکنسین یا تعمیرکار حرفه ای می تواند تشخیص دهد که خازن سوخته ،دیود مشکل دارد، یا قفل درب معیوب است که باعث اشکال در تولید گرما شده است.

 

۳- ماکروویو در بین کار خاموش می شود :

اگر در طول مدت گرم کردن دستگاه خاموش می شود. در برخی موارد،ماکروویو یک زمان کوتاهی روشن شده و بعد مجدداً خاموش می شود.اگر دستگاه شما بعد از چند ثانیه کار کردن از کار می افتد، این واقعا کلافه کننده استزیرا آن کاری را که میخواستیم در طول مدت دلخواه انجام نداده است.

 

دلایل:

عمده ترین دلیل مربوط به این مشکل مسئله قفل درب است که خراب شده.یک قفل درب معیوب می تواند باعث این مشکل بشود، و متوجه خواهید شدکه دستگاه بعد از سه ثانیه خاموش میگردد.فن موتور معیوب، ترانسفرمر و یا یک تاچ پد خراب هم می تواند علت این خاموش شدن باشند.می تواند به علت قطعات قدیمی مانند سوئیچ ها و یا خازن باشد که به علت مصرف مکرر خراب شده اند.

 

تعمیرات ممکن:

برای حل این مشکل، باید با یک تکنسین تماس بگیرین تا قفل درب خراب رو تعمیر کنهیا خازن رو تعویض کنه.خازن یکی از پر ریسک ترین اجزای ماکروویو هست و می تونه حتی زمانی که دستگاه ازبرق کشیده شده هم جریان تولید کنه. پس اگر میخواهید خودتان آن را تعویض کنید،باید اول خازن را تخلیه کنید سپس عملکرد آن را تست کنید.

 

۴- ماکروویو کار می کند اما غذا را گرم نمی کند :

گرم نشدن ماکروویو می تواند در حالات مختلف اتفاق بیافتد. بعضی اوقات لامپ دستگاهروشن می شود اما دستگاه گرم نمی شود یا کار نمی کند. گاهی لامپ روشن می شودو ظروف می چرخد ، اما غذا گرم نمی شود. گرم نشدن غذا هم مشکل رایجی است ومیتواند به دلایل گفته شده در دو بخش باشد به هرحال، میتواند دلایل دیگری هم در رابطهبا این مشکل وجود داشته باشد.

 

دلایل:

یک محافظ حرارتی معیوب میتواند گاهی منجر به این مشکل شود وقتی همه چیز به نظر درستکار می کند به جز اینکه ماکروویو گرم نمی کند.محافظ حرارتی میزان گرما را در ماکروویو کنترل می کند و آن را در قالب یک سوئیچ قرار میدهد.اگر حرارت در دستگاه از حد معینی بیشتر شود، به طور خودکار جریان ماکروویو قطع می شودو دیگرگرما تولید نمی کند. گاهی علت عدم تولید گرما پایین رفتن فیوز است.

 

تعمیرات:

اگر گرما به علت مهار شدن فیوز باشد، فقط باید ماکروویو را ریست کنید.محافظ حرارتی معیوب هم باید تعویض شود تا ماکروویو بتواند دوباره عملکرد عادی داشته باشد.گاهی اوقات انتخاب نادرست زمان پخت یا تنظیمات پاور هم می تواند باعث تولید نشدن گرما شود،پس قبل از گرم کردن غذا دوباره تنظیمات رو انجام دهید.اگر با این کارها هم درست نشد، باید با یک تکنسین تعمیرات ماکروویو تماس بگیریدتا اشکال در جریان برق یا مشکل مگنترون را چک کند.

 

۵- صفحه گردان ماکروویو نمی چرخد :

بعضی ماکروویو ها از چرخش می ایستند دیگر گرمایی برای غذا تولید نمی شود.وقتی صفحه گردان به درستی چرخش داشته باشد ماکروویو شروع به کار میکند وغذا به طور یکنواخت گرم می شود. موتور چرخنده در زیر صفحه قرار گرفته و باعثچرخش صفحه می شود. وقتی موتور مشکل داشته باشه صفحه یا بشقاب از حرکت می ایستد .

 

دلایل:

اگه موتور معیوب نیست، احتمالا اشکال از صفحه کنترل یا صفحه نمایش است.اگر ماکروویو دکمه یا سوئیچی برای کنترل صفحه چرخان دارده، می توان مشکل از آن هم باشد.گاهی کثیفی زیر این صفحه جمع می گردد، و شما می دانید که چطور باید دستگاه رو تمیز نمایید.این کثیفی می تواند باعث سفت شدن و حرکت نکردن صفحه شده باشد.

 

تعمیرات ممکن:

اگر موتور خراب شده، باید توسط یه تکسنین ماکروویو ماهر تعویض و یا تعمیر شود .همچنین باید محل اتصال بین صفحه و موتور هم بررسی نمایید و مطمئن شویدصفحه درست قرار گرفته باشد و راحت حرکت کند.موتور به راحتی تعویض میشود اما اگر مشکل از صفحه کنترل باید ، باید پنل کنترل یاصفحه کلید ماکروویو رو برای حل این مشکل بررسی کنید.همچنین اگر صفحه چرخان از قسمتی که به موتور متصل میشود شکستگی دارد پیشنهادمیکنیم تعویض گردد، چون در حالت چرخش مانع ایجاد می کند.

 

6- علت جرقه زدن ماکروویو:

جرقه زدن داخل ماکروویو اغلب برای کسانی که این دستگاه را دارند اتفاق میافتد ویک مشکل رایج است. جرقه زدن ماکروویو نشان دهنده مشکل جدی و خطرناک برایدستگاه شما نیست. اگرچه باید فورا دستگاه رو خاموش کنید و برای حل مشکل شروع به چک کردن نمایید.

 

دلایل:

دلیل عمده جرقه زدن ماکروویو مربوط به قفسه حفاظت آسیب دیده، سوختن دیود،رنگ فرسوده یا پوشش موج بر خراب است.
لبه های فلزی باز مانند کیسه های مواد غذایی، فویل فلزی، ظروف و نگهدارنده هاو غیره، دلیل این جرقه ها هستند.گاهی غذاهای ذغالی(کربنات شده)، که در درب یا در محفظه گرم هستندهم باعث ایجاد جرقه می شوند.اگر جرقه در حال انجام کار دستگاه ایجاد شود، نشان می دهد ایراد از پوشش موج بر ماکروویو است.

تعمیرات ممکن:

اگر موتور خراب شده، باید توسط یه تکسنین ماکروویو ماهر تعویض و یا تعمیر شود .همچنین باید محل اتصال بین صفحه و موتور هم بررسی نمایید و مطمئن شویدصفحه درست قرار گرفته باشد و راحت حرکت کند.موتور به راحتی تعویض میشود اما اگر مشکل از صفحه کنترل باید ،باید پنل کنترل یا صفحه کلید ماکروویو رو برای حل این مشکل بررسی کنید.همچنین اگر صفحه چرخان از قسمتی که به موتور متصل میشود شکستگی داردپیشنهاد میکنیم تعویض گردد، چون در حالت چرخش مانع ایجاد می کند.

 

۷- علت خرابی پاور ماکروویو

وقتی خرابی پاور اتفاق میافتد، صفحه نمایش شروع به نشان دادن پیام (۸۸۸۸) یا (PF) میکند.PF برای خرابی پاور است و ۸۸۸۸ هم یک کد است که معیوب بودن پاور را نشان میدهد.اگر هرکدام از این پیام ها روی دستگاه شما به نمایش در آمد، باید بدانید که پاور ماکروویو مشکل دارد.

 

دلایل:

اشکال پاور اغلب در زمان قطع جریان برق اتفاق میافتد. پنل LCD ماکروویو وقتی جریان برق از دستمیرود این پیام را نشان میدهد.

 

تعمیرات ممکن:

مشکل خطای پاور مشکل بزرگی نیست و لازم نیست نگران باشید چون فوراً قابل تعمیر است.برای این مشکل نیازی نیست با تکنسین تعمیر ماکروویو تماس بگیرید چون یک مورد خیلی پیش پا افتاده است.برای حل کردن این پیغام خطا، فقط باید دکمه Clear را فشار دهید تا پیغام خطا حذف شود.بعد از رفتن پیغام خطا، می توانید ساعت را ریست کنید زیرا آسان تر از تنظیم دما برای شروع به کار است.

 

۸- قفل درب ماکروویو خراب شده است:

اگر متوجه شدید دقیقا مشکل از کجاست، خبر خوبی است چون به راحتی میتوان آن را تعمیر کرد.خیلی ها حتی نمی دانند چطور باید مشکل مربوط به وسایل الکتریکی رو پیدا کننددرنتیجه به مشکل برخورد میکنند.ماکروویوها معمولاً ۳ تا ۴ قفل دارند که عملکرد را به راه می اندازند و به دستگاه اجازه میدهند تا شروع به کار کند. اگر هر کدام از این قفل ها خراب باشند، ماکروویو دیگر کار نمی کند.برای این که خیلی ساده متوجه شویم که قفل خراب است، وقتی درب رو می بندیم باز هم لامپ روشن می ماند.

 

دلایل:

قفلهای درب ماکروویو در اثر گذشت زمان فرسوده می شوند. همچنین ممکن است به علت استفادهنادرست مثل محکم کوبیدن درب و غیر خراب شده باشند.

 

۹- خازن معیوب شده است:

اگر در زمان کار کردن ماکروویو متوجه صدای نویز شدید، احتمالا به دلیل خازن خراب است.خازن خراب باعث صدمه به ماکروویو میشود و باعث میشود که درست کار نکند.یک خازن معیوب باید هرچه زودتر تعمیر و یا تعویض بشود.

 

دلایل:

یک خازن می تواند بر اثر زمان و سایش و استفاده بیش از حد خراب شده باشد.اگر خازن خیلی قدیمی باشد به احتمال زیاد آسیب دیده است.

 

تعمیرات ممکن:

فقط یک تکنسین حرفه ای میتواند خازن را تعویض کند.اگر خازن کاملا آسیب دیده باشد، باید تعویض گردد وگرنه خیلی خطرناک است.خازن معیوب همیشه نیاز به تعویض دارد، اما تعمیرکار اول باید تشخیص دهدکه منبع مشکل از خازن است یا خیر.

 

۱۰- دکمه های ماکروویو کار نمی کنند :

در مرکز سرویس ایران (نمایندگی تعمیرات ماکروویو) گاهی اوقات دکمه های ماکروویو مشکل ساز می شوند. وقتی که شما سعی می کنیدآنها را فشار دهید، اما تنظیمات مطابق با خواست شما اجرا نمی شود.گاهی همه دکمه ها هم زمان از کار می افتند و بعضی وقت ها چند تا از دکمه ها فقط کار نمی کنند.

 

دلایل:

اگر صفحه لمسی که پشت پنل کنترل دکمه ها قرار دارد خراب شده باشد،دیگر دکمه های ماکروویو کار نمی کنند. صفحه کنترل اصلی معیوب هم می تواندباعث از کار افتادن دکمه ها شده باشد.

 

تعمیرات ممکن:

یک تکنسین ماهر می تواند صفحه لمسی آسیب دیده رو جدا کرده یا صفحه کنترلرا در صورتی که مشکل داشته باشد بررسی کند.اگر کمی دانش فنی داشته باشید، می توانید این کار را خودتان هم انجام دهید چونتعویض یک صفحه لمسی اصلا کار سختی نیست.

 

۱۱- ترایاک ماکروویو معیوب است :

ترایاک یک وسیله نیمه هادی است که سه پایانه دارد و میتواند در دو جهت کار کند.وقتی ترایاک خراب شود، ماکروویو فقط غذا رو با نهایت قدرت می پزد و تنظیمات با قدرت پایین ندارد.

 

دلایل:ترایاک معیوب حاصل یک سوئیچ کنترل خراب است.

تعمیرات ممکن:

ترایاک معیوب یک مشکل معمولی نیست و خیلی به ندرت این اتفاق می افتد.به هرحال اگر صفحه کنترل اصلی خراب باشد، باعث بروز این مشکل می شود.این امکان هم وجود دارد که اشکال از کارخانه سازنده باشد، چون شما نمی توانیدتنظیمات دلخواه را انجام دهید.

تعمیرات ممکن در نمایندگی تعمیرات ماکروویو:

تعویض قفل خراب خیلی آسان است و خودتان هم میتوانید این کار رو انجام دهید.اگرچه قفل درب آسیب دیده باشد منجر به مشکل الکتریکی میشود، و شما بایدبرای تعمیر آن از یک تکنسین تعمیرات ماکروویو مشاوره بگیرید.

چرا مرکز سرویس ایران؟

نمایندگی تعمیرات ماکروویو | مرکز سرویس ایران از تعمیرکاران تخصص وزبده برای تعمیر انواع مایکروویو با مدل های مختلف استفاده می‌کند. همچنین زمانی که نیاز به تعویض قطعه‌ای باشد ما از بهترین قطعات استفاده می‌کنیم و خدمات خود را تا شش ماه تضمین می‌نماییم. هدف ما جلب رضایت شما و ارایه خدمات تعمیر و سرویس در بالاترین کیفیت ممکن در کمترین زمان است.

نمایندگی تعمیرات ماکروویو در شهرستان ها

نمایندگی تعمیرات ماکروفر به منظور رفاه حال کاربران خود اقدام به تاسیس نمایندگی تعمیرات مایکرویو در شهرستان ها کرده است. این نمایندگی با به کارگیری کارشناسانی با دانش و تجارب عملی بالا سعی در ارائه ی بهترین خدمات کیفی را دارد.

نمایندگی تعمیرات ماکروویو در تمامی استان های همدان ، گیلان ، اراک ، قزوین ، خراسان ، تبریز ، فارس ، گلستان، در شهرستان های اصفهان ، مشهد،زنجان ، رشت ، ساری ، کرمان ، کرمانشاه ، اهواز نیز خدمات ارائه می دهد، تا کاربران ساکن این شهرستان ها از خدمات تعمیراتی و فروش بهره مند شوند.

 

The Courses