عیب یابی خودکار تلویزیون

 

شایع ترین دلیل روشن شدن تلویزیون به خودی خود وجود یک جسم خارجی در اطراف دکمه پاور کنترل از راه دور، دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون و تنظیمات شما است. اگر دکمه روشن/خاموش روی کنترل از راه دور وجود دارد، آن را تمیز کنید. برای بررسی اتصالات دستگاه خارجی خود، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید.

تلویزیون را می توان یکی از مهم ترین وسایل سرگرمی دانست. تماشای برنامه ها و شبکه های مختلف تلویزیون، دانستن اخبار روز، لذت بردن از تماشای فیلم در کنار خانواده یا گوش دادن به موسیقی از طریق سیستم سینمای خانگی تلویزیون از جمله سرگرمی هایی است که بسیاری از ما را مشغول می کند. بنابراین وجود ایراد یا نقص در تلویزیون به گونه ای که استفاده از آن مشکل شود، بسیار ناخوشایند و طبیعتاً ناخوشایند خواهد بود. به خصوص اینکه عیب یابی تلویزیون به دلیل الکترونیکی بودن این دستگاه کار ساده ای نیست و همه نمی توانند این کار را انجام دهند. در این مقاله به بررسی مشکلات رایج تلویزیون و نحوه رفع آنها پرداخته ایم.

گاهی اوقات برق غیرعادی به دلیل دستگاه های خارجی یا کنترل CEC رخ می دهد که باعث می شود تلویزیون های هوشمند جدید به طور خودکار روشن شوند زیرا این دستگاه ها به تلویزیون متصل هستند. در این صورت می توانید با بررسی تاریخچه تلویزیون متوجه شوید که چه چیزی باعث روشن شدن تلویزیون به خودی خود می شود.
در ابتدا بهتر است اشاره کنیم که تمامی مطالب بیان شده در این مقاله در مورد عیب یابی تلویزیون و راهکارهای رفع علت خرابی تلویزیون برای تمامی مدل ها و برندها کلی می باشد.

بنابراین، اگر پس از مطالعه این مقاله متوجه شدید که مشکل سامسونگ، ال جی، شارپ و غیره شما یک مشکل فنی است که نیاز به دانش فنی و تخصص دارد، سعی نکنید شخصا تلویزیون خود را کنترل کرده و باز کنید. توجه داشته باشید که تعمیر تلویزیون نیاز به دانش فنی و تخصص بالایی دارد و همه نمی توانند این کار را انجام دهند. بنابراین در صورتی که صلاحیت تعمیر و عیب یابی تلویزیون های ال جی، سونی، سامسونگ و غیره را به تنهایی ندارید، حتما از متخصصین مجرب استفاده کنید.
شایع ترین دلایل روشن شدن تلویزیون به خودی خود وجود یک جسم خارجی در اطراف دکمه پاور روی کنترل از راه دور، دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون و تنظیمات تلویزیون است. اگر دکمه پاور گیر کرده است، ریموت را تمیز کنید. برای بررسی اتصالات دستگاه خارجی خود، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید.

گزارش های رویداد را بررسی کنید
گاهی اوقات این نقص به دلیل کنترل CEC یا دستگاه های خارجی رخ می دهد. در این صورت می توانید با بررسی تاریخچه تلویزیون متوجه شوید که چه چیزی باعث روشن شدن تلویزیون به خودی خود می شود.

مرحله 1. به منو بروید و گزینه پشتیبانی را انتخاب کنید.

منوی پشتیبانی تلویزیون
مرحله 2. روی “درباره تلویزیون” کلیک کنید و گزارش های رویداد را بررسی کنید.

منوی تلویزیون
توجه:

در مورد تلویزیون، فقط در محصولات تولید شده در سال 2019 به بعد موجود است.
مطمئن شوید که سیستم عامل تلویزیون آخرین نسخه مرورگر است.
1. “دلیل فعال سازی” در تاریخچه گزارش ظاهر می شود

اگر دلیل روشن شدن در گزارش رویداد ظاهر شد، می توانید علت روشن شدن تلویزیون را بررسی کنید. می توانید تلویزیون را از طریق تلفن همراه، اپلیکیشن، سنسور، بلوتوث و صدا روشن کنید. می‌توانید با قطع یا خاموش کردن دستگاه‌های متصل که می‌توانند عملیات روی تلویزیون انجام دهند، مشکل را حل کنید.

علت اشتعال را بررسی کنید
YouTube – برنامه‌ای مانند YouTube یا برنامه SmartThings در دستگاهی که به همان نقطه اتصال متصل است می‌تواند تلویزیون را روشن کند.
سنسور – توسط حسگر نور محیطی که در حالت محیطی تنظیم شده است شناسایی و اجرا می شود.
WOL – توسط تابع eMac phy (Magic Packet) فعال شده است.
BLE – با عملکرد بیدار شدن در دستگاه بلوتوث فعال می شود.
2. “CEC Command” در گزارش ظاهر می شود

عملکرد CEC به شما امکان می دهد دستگاه های HDMI متصل را با یک کنترل از راه دور کنترل کنید. روشن کردن دستگاه HDMI ممکن است تلویزیون را روشن کند. برای حل این مشکل می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

صفحه اصلی > تنظیمات > عمومی > مدیریت دستگاه خارجی > Anynet+ (HDMI – CEC)

دستور CEC را بررسی کنید
3. “اتصال نامرئی” در گزارش ظاهر می شود

گاهی اوقات وقتی اتصال ضعیف است، تلویزیون به طور خودکار روشن/خاموش می شود (AOC Tilt). در این مورد، تمام اتصالات سیمی بین تلویزیون و OCB را به دقت بررسی کنید.

The Courses